• RABO matercard is EXTRA beveiligd!!!! en voor veel buitenlandse transacties vaak niet te gebruiken!

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    voor mij onbruikbaar

    Door d.bos op 3 oktober 2019 Reageer

  • Ik mag niet gespreid terug betalen vanwege de leeftijd,heb verschillende keren gevraagd waarom dat niet kan,ik krijg geen antwoord en berichten hebben ze noooooiiiit ontvangen.Ook probeerden ze teveel te innen!

    Sterke punten
    Geen kunnen ontdekken

    Zwakke punten
    Arrogante medewerkers ,onbetrouwbare chef,waarschuwing vanwege overheid zou terecht zijn,zoiets als je vaak ziet:beware of pickpockets

    Door Willy op 8 september 2019 Reageer

  • Geprobeerd Visa world card aan te vragen. Momenteel ben ik ruim 64 jaar, binnen 2 jaar hoop ik AOW te krijgen en ben ik pensioengerechtigd. Enige tijd geleden besloten, op basis eigenvermogen inclusief hypotheekvrije woning en hypothee vrije vakantiewoning te stoppen met werken. Daarom heb ik momenteel geen inkomsten uit loondienst of pensioen. Helaas is in deze situatie geen Visa world card mogelijk Visa vind het helaas veel belangrijker dat er elke maand een paar duizend euro binnenkomt uit loondienst of pensioen dan dat je een eigenvermogen heb op je bankrekening. Dus juist de nieuwe doelgroep van de Visa gebruikers kunnen naar Visa fluiten. Ga je eerder op eigen kosten met pensioen, wil je van je kapitaal gaan reizen, Visa doet daar niet aan mee!!! Je hele leven hard gewerkt, wat geld verdiend en dan gediscrimineerd worden door Visa. BELACHELIJK!!!!!!!!!!!!!
    M. Molenaar

    Sterke punten
    Geen idee

    Zwakke punten
    Geen Visa ondanks vermogen

    Door M. Molenaar op 1 augustus 2019 Reageer

  • Ik kan nergens met de card betalen. Geen auto huren. Geld wat erop gestort is kan ik nog niet terugkrijgen, tenzij ik opwaardeer. Klantenservice reageert niet.

    Zwakke punten
    10

    Door Astrid op 31 juli 2019 Reageer

  • Nooit teveel uitgeven. Geld staat direct op je account. Je weet van te voren wat je moet betalen. Perfect.

    Sterke punten
    Snel. Nooit geen schuld. Heerlijk

    Zwakke punten
    Geen

    Door Jos op 30 juli 2019 Reageer (2 reacties)

  • Een maand geleden voor het eerst een aanvraag ingediend voor een creditcard. Ik hoorde helemaal niets, en vond het twee weken later toch wel apart dat ik echt helemaal niets gehoord had. In de spam box gekeken, nergens een e-mail te bekennen. Ik bellen, ze kunnen me niet vinden in het systeem, of ik maar opnieuw de aanvraag wil indienen. Weer twee weken later en ik hoor gewoon helemaal niets. Ik neem wel een andere creditcard want ik heb hem straks wel nodig! Hier heb ik echt niets aan...

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Geen bevestiging en amper geholpen worden door de klantenservice

    Door Elise op 25 juli 2019 Reageer

  • ik wacht al weken dat VIABUY een transactie stopt en het geld teru stort; ik heb al alle documenten terug gestuurd volgens procedure

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    ALLE

    Door Eva Eon op 17 juni 2019 Reageer

  • Op 3 juni geld gestort. Nu 16 juni is mijn kaart nog steeds niet opgewaardeerd!

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar
    Slechte service

    Door Janette Hiet op 16 juni 2019 Reageer

  • Ondanks mijn opzegging van de ViaBuy card sinds november, 2018, krijg ik meerdere malen per week per e-mail een notificatie dat er pogingen gedaan worden om online spullen te kopen met mijn ViaBuy card, vanuit Thailand, via Rusland, India, Groot Brittannië en de USA.

    Omdat het beschikbare saldo slechts € 0.05 is, lukt dit gelukkig nooit.

    Hoe is dit mogelijk? Waarom is mijn kaart niet geannuleerd? Hoe werkt de administratie van ViaBuy? Zeer onbetrouwbaar, helaas.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte administratie

    Door Yolande op 3 juni 2019 Reageer

  • gebruikt de viabuy kaart al drie jaar, was bovendien een fantastische oplossing voor mijn 3 kinderen in indonesie vanwege de extra partnerkaarten.
    Alles ging goed tot de kaart verlengd moest worden.

    Klantenservice - ook via hun site - werkt niet meer. email komt niet aan (normaal kwam deze terug met ticketnr), en bellen levert half uur aan de lijn wachten op. En niemand die nog antwoord, dat was alle vorige keren geen probleem. Dus begin heel voorzichtig te twijfelen of het hier allemaal nog wel safe is. Zou de kaart normaal gesproken bij iedereen aanbevelen, maar nu durf ik dat niet meer

    Sterke punten
    partnerkaarten, makkelijk in gebruik, jaarlijks kosten vallen mee, ideaal voor reizen, ook kosten vallen mee

    Zwakke punten
    opletten in buitenland, moet echt het mastercard logo op de atm zijn

    Door Willem vdB op 8 mei 2019 Reageer

  • Er zijn bedragen leeggeplunderd van onze kaart. Gelijk geblokkeerd!! Is men hiervoor verzekerd? Krijg je het geld terug? Iemand ervaring hiermee?? Helaas geen reactie op mijn mails en telefonisch kom je er niet doorheen!!

    Door Neco op 17 april 2019 Reageer (2 reacties)

  • Heb 3 jaar geleden ook een kaart besteld en na het lezen van de reviews deze snel weer geanuleerd.
    Had beter eerst kunnen lezen en dan bestellen maar ja.
    Gebruik nu al een paar jaar een kaart van WESTSTEIN.
    Deze kaart werkt perfect en overal ik ben er zeer tevreden over.
    Acceptatie van deze kaart is naar mijn mening 99%.
    De kosten voor deze kaart bedragen 1€ per maand.
    Dus ik zou zeggen weg met VIABUY DE OPLICHTERS en stap over naar WESTSTEIN.

    Zwakke punten
    Alles

    Door H. Meijer op 6 april 2019 Reageer (1 reactie)

  • Beste lezers,

    De verificatie van mijn Moneytogocard heb ik voltooid nadat ik de kaart per post ontvangen heb.
    Bij aanvraag heb ik via iDeal saldo op de kaart gezet / gekocht.

    Bij inloggen zie ik echter geen saldo vermeld staan op het overzicht van mijn creditcard.
    Dit saldo werd pas bijgeschreven nadat er ene verificatie van mijn legitimatie gedaan was.
    Daarna kwam ik er achter dat de geldigheid van de kaart geen 12 maanden was maar slechts tot 09/19. Dit is slechts een half jaar!!!

    Uploaden van saldo via de website van money2gocard (d.m.v. iDeal) vanaf mijn bank ING gaf mij het scherm van de Knab bank. Dit terwijl ik echt mijn bank had gelecteerd om de betaling via iDeal te doen. Dit is een fout op de website!
    (Keuze voor de Bunq bank bracht mij wel in het juiste scherm om voor de ING te kunnen kiezen en saldo bij te schrijven.)

    Met saldo op de kaart en de kaart geactiveerd, geprobeerd betalingen te doen via internet. Dit is mij tot 3 maal toe (bij verschillende bedrijven) niet gelukt.

    Ik heb daarom besloten om mijn geld van de kaart te halen en daarna de kaart te beëindigen. Ik ben naar de geldautomaat van zowel de ING en van de ABN AMRO gegaan. (Dit zijn aanbevolen geldautomaten door Mastercard zelf!) Bij de ING werd de kaart direct geweigerd (U kunt geen geld opnemen!) en bij de ABN AMRO werd doodleuk gemeld dat ik mijn limiet al had bereikt.

    Ik heb dit onder de aandacht gebracht van Money2gocard en zij wisten mij te melden dat er geen saldo op mijn kaart stond. Ik ben opnieuw naar de geldautomaten gegaan en heb foto's genomen van de melding op de automaat, tevens heb ik schermafdrukken gemaakt van mijn kaart overzicht bij money2gocard waarin de kaart wel degelijk saldo heeft en ook geactiveerd is.

    De klantenservice van money2gocard kwam nu met de mededeling dat er kosten? zijn die een bank in rekening brengt en dat ik daardoor geen geld kan opnemen met de kaart.

    De enige mogelijkheid die moeny2gocard mijn nu geboden heeft is mijn geld terug te storten tegen betaling van € 10,00 transactiekosten. Ik moet deze kosten maken omdat de kaart niet gebruikt kan worden in de automaat.

    De klantenservice is telefonisch alleen bereikbaar tegen
    € 0,50 per minuut.

    Ik heb de kaart nog nooit kunnen gebruiken en wilde gebruik maken van mijn recht tot ontbinding van de koop op afstand maar money2gocard is van mening dat het volstrekt normaal is om een ZEER ondeugdelijk product waar de consument van af wil zien alleen tegen kosten van meer dan € 20,00 te beëindigen.

    (Voor de duidelijkheid: ik heb dus helemaal GEEN gebruik kunnen maken van de kaart!!!)

    Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n slecht product gehad.
    Zeer zonde van je geld om hier een kaart aan te vragen.

    Ik adviseer een ieder dan ook om bij zijn / haar bank een creditkaart te nemen.

    Sterke punten
    Ik heb ze niet kunnen vinden, wel heel veel negatieve. Zie hierboven

    Zwakke punten
    Volstrekt ondeugdelijk product, helemaal niet kunnen gebruiken. Reactie van de klantenservice is een standaard verhaaltje zonder op aantoonbare onjuistheid van hun beweringen in te gaan.

    Door L. Prevenier op 28 maart 2019 Reageer (2 reacties)

  • Platinum service is in Nederland hellemaal uitgekleed qua service. Ze hebben tegenwoordig mensen daar werken die helemaal geen idee hebben hoe om te gaan met members met deze kaart. Travel afdeling is van het ene op het andere moment gesloten, je belt nu met Engeland en dat is een groot drama.Als je bij de ledenservice vraagt naar een leidinggevende is die altijd inbespreking en op het moment dat je verteld de kaart te downgraden naar de groene kaart krijg je als enig antwoord, oke maak ik in orde voor u.
    Dus de jaarlijkse bijdrage van € 700 absoluut niet waard.
    Visa platinum een stuk goedkoper en nooit problemen met ze gehad.

    Sterke punten
    Geen limiet
    Priority pass gratis bij kaart
    Gratis extra kaarten voor gezinsleden

    Zwakke punten
    Slechte ledenservice met nog slechtere service
    Veel te hoge fee voor de geleverde service
    Extras betaal je uiteindelijk zelf
    Travelservice alleen maar in engels
    Hoogste fee van alle creditcards als je in buitenlandse valuta betaald 2,5 %

    Door R de Bruin op 18 maart 2019 Reageer

  • Na een hack op de Rabobank is er veel geld van mijn kaart gestolen. Ik heb dit aangekaart bij de maatschappij en het werd in behandeling genomen.

    Nu heb ik deze pas alleen als ik bijv met vakantie ga, vaak heb je dan een creditcard nodig.

    Ik ben dus geen rijke snuiter die wel even honderden euro’s kan missen.

    Zoals mijn eerdere uitleg, ik kijk daardoor niet elke dag op de gegevens van mijn kaart en er werd een boel geld van mijn prive rekening gehaald.

    De maatschappij maakt fout op fout, moet ze 5x bellen om mijn geld terug te krijgen.

    Denk je via de Rabobank safe te zitten. Boet dus, je kan zo 2 weken moeten wachten op je geld en heb je financiële problemen!

    Sterke punten
    Mijn credit prive werd aangepast

    Zwakke punten
    Slechte service, door meerdere fouten zit ik in de problemen en kan men zogenaamd ivm protocollen niet zomaar mijn geld terug vragen.

    Door N van Dijk op 8 februari 2019 Reageer

  • Voordat we over stapten op SimpledCard gebruikten we contant geld en verschillende corporate credit cards. Daardoor was het een heel gedoe om al die uitgaven en bonnetjes te achterhalen en te matchen. Er werken bij ons wel meer dan 5000 mensen en al die zorgteams doen dagelijks uitgaven. Periodiek wordt er op de betaalpassen van de zorgteams budget gezet. Als er een tekort dreigt kan ik direct geld overmaken op de betaalpassen van Simpledcard. De bonnetjes krijg ik digitaal via de app verstuurd en dan is het een kwestie van goed of afkeuren. Heel makkelijk. Via het systeem van Simpledcard kan ik collega’s attenderen op hun late declaraties of zelfs ingrijpen als ik denk dat er iets niet klopt.

    Sterke punten
    - Ik hoef niets meer handmatig in te voeren
    - Geen gedoe met declaratieformulieren en kassen die niet kloppen
    - We waren binnen no time over

    Zwakke punten
    - Oudere collegas hadden in eerste instantie moeite met de app.

    Door Sjoerd op 11 december 2018 Reageer

  • Ik wist dat je 90 euro moet betalen , bij de bank kost mij dit meer.
    Hier kan ik ook anoniem betalen en geen gezeik achteraf. Je kan enkel betalen wat er op staat. Wij gebruiken deze enkel voor restaurantbezoeken op vakantie.
    Betalen , opwaarderen gaat super gemakkelijk.Je kan best wel je level verhogen, wat geen euro kost. Je kan er dan zoveel geld opzetten war je wilt.En niemand van uw bank weet wat je doet en waar. De overheid geraakt steeds aan uw creditkaart gegevens. Deze is vrij anoniem. Nee wij vinden deze kaart zeer goed, als je ze gebruikt waarvoor ze dient. Het is eigenlijk geen creditkaart maar een kaart waar je zelf geld opzet en kan gebruiken. Creditkaarten van de bankbank zijn dure leningen.

    Sterke punten
    Vlot , je kan enkel opnemen wat je zelf hebt opgezet. Anonimiteit!

    Zwakke punten
    Pincode niet kunnen wijzigen.

    Door Marc op 9 december 2018 Reageer (2 reacties)

  • Ten eerste, als je niet bereid bent 90 euro per jaar te betalen om deze creditcard te gebruiken, bestel hem dan niet!
    Als je hem al wel hebt besteld, maar niet wist dat je 90 euro moest betalen, dan kun je het annuleren door middel van een mail naar viabuy. Daarvoor staat een format in de serviceovereenkomsten. Dit moet wel binnen 2 weken, anders is het helaas te laat.
    Hopelijk heb ik hiermee iemand geholpen.

    Als iemand vragen heeft kan je me mailen: [email protected]

    Sterke punten
    Geen idee, ik heb de kaart niet geactiveerd/gebruikt.

    Zwakke punten
    Valse reclame voor een "gratis" creditcard.

    Door Koen op 4 december 2018 Reageer

  • Ik heb dus ook een kaart heb het geaktivierd masr nog geen geld gestort en na het lezen ben ik het ook niet van plan hoe kom ik er van af

    Sterke punten
    Zie boven

    Zwakke punten
    Zie boven

    Door Karahan op 22 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • De 90 euro die je stort ben je compleet kwijt... dus is geen storting om te activeren!! VIEZE MISLEIDING IS HET.
    je betaald EUR 91,37 geen 90!
    Je betaalt eenmalige kosten van EUR -69,90 om je account aan te maken. + je betaald EUR -19,90 jaarlijks tarief.

    DUS? Doei 90 euro.... ik had al bijna geen geld op de bank maar moest snel activeren anders was het te laat. Nou ben ik bijna blut door deze schijt oplichters.

    Zwakke punten
    Zielige misleidende oplichters.

    Door Danny op 20 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Ik heb geprobeerd om een kaart aan te vragen. Dit duurde meer dan 3 maanden. Elke keer een E-mail terug dat de gegevens niet goed waren. Ik heb werkelijk alles opgestuurd tot jaaropgave toe en nog was het niet voldoende. Men wilde een copie van het bankafschrift met adres erbij. Inmiddels had ik al vele malen mijn adres gegevens gestuurd incl bsn enz enz. Nog moest ik bewijzen dat ik op het gegeven adres woon. Ik heb de vraag ook gesteld of ik bij de gemeente een gba moest ophalen. Alles gaat via de e-mail. Ik kreeg elke keer de mededeling terug onvoldoende gegevens aangeleverd. Ik sluit mij aan bij andere reviews: ga niet in zee met ze. Het is een onprofessioneel en klant onvriendelijk bedrijf. Ik heb de hele aanvraag geannuleerd waar ik echt geen spijt van gekregen heb.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel. Verbaasd mij dat ze als bedrijf en bankier mogen bestaan.

    Door Rik op 8 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • ICS hanteert een minimum inkomen van 1150 euro om in aanmerking te komen voor een creditcard.
    Heb een inkomen van minimaal 2300 euro maar kom om onduidelijk reden niet in aanmerking voor een tijdelijke creditcard. Heb nog nooit een creditcard gehad maar had er nu even een nodig omdat je anders geen auto kunt huren in Spanje.
    Maar nee hoor geen enkel begrip.

    Sterke punten
    GEEN ENKEL.

    Zwakke punten
    Alles

    Door Frans op 6 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Na het indienen van de aanvraag kreeg ik meerdere emails van ICS (?) die telkens weer nieuwe documenten nodig hadden: kopie van contract met werkgever, bankrekeningafschriften, afschriften waarop het adres zichtbaar is, bewijs inkomen, etc. alles netjes opgestuurd en geen reactie. Vervolgens de ABN AMRO gebeld. Die konden me niet verder helpen en verbonden me met een callcenter meisje van ICS. Die kon me niet in het systeem vinden en kon me ook niet verder helpen. Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik nog steeds geen kaart. ABN AMRO, een regelrechte ramp. De aanvraag van een American Express kaart ging snel, een aanrader!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Door Gerard Haas op 4 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Wij maken al drie jaar lang gebruik van SimpledCard en zijn heel tevreden. Binnen ons bedrijf gebruiken we de Mastercard betaalpassen van SimpledCard online voor aanschaf van verschillende tools en noodzakelijke softwarelicenties. Het personeel hoeft niets meer voor te schieten. Als beheerder heb je altijd overzicht van alle uitgaven dus dat is erg handig.

    Sterke punten
    * Altijd overzicht van alle uitgaven door het personeel.
    * Personeel hoeft niets meer voor te schieten. Mastercard van SimpledCard wordt gewoon geaccepteerd.

    Zwakke punten
    In geval van vragen is de support desk s avonds niet bereikbaar, maar overdag reageren ze wel snel via de chat.

    Door Tessa op 24 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Wat een smerige oplichters zijn het!

    Ik wist inderdaad ook dat je 90 euro moest betalen, maar dit was meer zoals ze vertelde op de site om je kaart te activeren. Nou weg 90 euro!

    Nu wou ik dus geld storten op mijn rekening.

    Maar had een raar gevoel.

    Ik stuurde ze dus maar een mail want iets zat mij niet lekker.

    Aantal dingen op hun site waren in eens veranderd.

    Voordat ik die kaart aanschafte werd mij DUIDELIJK vermeld dat ik dus 1000 euro per jaar geld kon opnemen. OOk via de pin automaat.

    Prima, altijd makkelijk en zeker voor onderweg, dan heb je toch altijd even geld achter de hand.

    Nu zag ik dus dat ze het hadden aangepast op hun site. Ik zag staan dat je maar 100 euro kon pinnen bij een automaat. Maar er stond niet bij of dit dagelijks was of maandelijks.

    Ik heb ze een mail gestuurd, nu blijkt dus, je kan echter maar 1 keer 100 euro pinnen uit een automaat over die 1000 euro.

    Wat heb je dan aan een prepaid kaart als je maar 100 euro er van af kan pinnen en de rest van de 900 euro niet er af kan pinnen?

    Ze komen met een smoes dat het zo moet van dat bedrijf die deze kaarten uitgeeft.

    Ongelooflijk belachelijk want bij iedere andere prepaid kaart kan je 250 euro standaard per maand contant opnemen. Per maand. Iedere maand weer.



    Ga dus niet voor deze kaart. Je hebt er werkelijk helemaal NIETS aan.

    Wat heb je nu aan een Prepaid kaart als je er maar 100 euro er af kan pinnen en de rest van die 900 euro niet aan kan komen. Er dus ook niet af kan pinnen.


    Ik ben blij dat ik er veder niets meer heb opgezet nadat ik het toch nog eens voor de zekerheid na heb gevraagd omdat het mij niet lekker zat, dat er nu opeens heel wat anders op hun site vermeld stond.


    Het zijn inderdaad oplichters.


    TRAP er niet in.

    Die 90 euro die je moet betalen ben je kwijt.


    Sterke punten
    Niets!

    Zwakke punten
    Sepa overboeking vanuit je viabuy account kan ook niet. Terwijl ze dit op hun site aan geven dit wel te kunnen.


    Pinnen kan dus ook niet. Alleen maar 100 euro.

    Je kan dus niet 1000 euro opnemen. Dus je kan geen 1000 euro contant pinnen.

    Deze kaart word haast wel in iedere winkel geweigerd.

    Alleen online aankopen werkt prima maar daarvoor nemen de meeste mensen deze kaarten niet.


    Je bent je 90 euro kwijt!


    Slechte klantenservice, ontzettend bot en zeer slecht Nederlands.






    Door Leonora op 12 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.