• Gebrek aan motivatie bij medewerkers ICS/VISA. Alle bezitters van een VISA card hebben een brief ontvangen waarin staat dat men o.a. binnen 3 weken zich opnieuw moeten laten identificeren. Voor veel mensen een probleem omdat men niet in het bezit zijn van een smartphone of tablet. Hier niet op in gaan. Nergens staat in de Wet dat het moet gebeuren zoals ICS/VISA dit aan de kaarthouders oplegt. Binnenkort krijgt dit onderwerp veel media aandacht . Wacht dit eerst af alvorens u van alles overhoop gaat halen. Bellen, schrijven helpt niet. Er zit geen gemotiveerd personeel bij ICS/VISA achter de telefoon of pc die op een beschaafde wijze luisteren naar u als klant. ICS/VISA werkte in het verleden graag met witwassers waar veel geld aan te verdienen was. Er is ICS/VISA in het recente verleden meerdere malen hoge boetes opgelegd. De Tweede Kamer heeft de Wet aangepast waardoor ICS/VISA op korte termijn haar zaakjes moet regelen. Hoelang duurt het nog dat deze stinkende beerput met de naam ISC/VISA opengaat. Graag ramen en deuren gesloten houden.

    Sterke punten
    afwijken van de wettelijke regels. niet reageren op brieven en e-mails

    Zwakke punten
    niet op een beschaafde wijze aanspreekbaar niet gemotiveerde medewerkers

    Door Richard de Goede op 15 juni 2020 Reageer
  • Afgelopen maanden diverse aangetekende brieven verzonden betreffende een probleem met mijn American Express card. Helaas nooit een reactie mogen ontvangen. Aangezien ik mijn American Express Card door een blokkade nooit heb kunnen gebruiken, heb ik uiteraard de kaart bijdrage niet betaald en heb ik de Card schriftelijk opgezegd. Afgelopen vrijdag een brief ontvangen van AMEX met de mededeling dat de Card door AMEX geannuleerd is en dat de kaart bijdrage is overgedragen aan een incassobureau. Uiteraard heb ik In het verleden ook diverse malen geprobeerd om de ledenservice te bellen, deze zijn echter nagegenoeg on bereikbaar.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zeer klantonvriendelijk Op correspondentie wordt niet gereageerd Beloftes worden niet nagekomen Geen e-mailadres Telefonisch nagenoeg onbereikbaar Geen pin opnames mogelijk Typisch “Amerikaanse” benadering welke bij veel mensen een hoop ergernis opwekt

    Door MevrouwV op 25 mei 2020 Reageer
  • goldcard dacht dat dan alles verzekerd was ook autohuur ,bij meeste verhuurbedrijven betaal je de borg wordt daarna verrekend met huur, na schade zit je er daarna altijd naast omdat je geen nota van de huur heb omdat de schade daarmee verrekent is hier neemt anwb /unigarant geen genoegen mee, willen alleen een aparte rekening van autohuur wie met met visa betaalt is , dus betalen gewoon niks uit waardeloze verzekering heb je niks aan proberen overal onder uit te komen buiten de tijd dat ze in aktie komen 2 maanden is niks ben je intussen alweer thuis van vakantie probeer dan de boel maar recht te zetten

    Sterke punten
    geen, alleen bezig om hun eigen in te dekken

    Zwakke punten
    Kaart heel fraude gevoelig na 1 afschrijving kunnen ze met dezelde gegevens meerdere afschrijvingen doen van hetzelfde bedrag moeilijk te blokkeren max 24 uur[ alleen via limiet }als er onterecht geld afgeschreven word (stuur maar betwisting formulier) in begin met veel mensen telefonisch contact weten niet waar zij het over hebben

    Door piet op 10 maart 2020 Reageer (1 reactie)
  • Ik heb na 10 jaar mijn account opgezegd. Eerst blijkt dat je per week beperkt geld kunt terugboeken naar tegen rekening, dan weer zou iemand aan de deur komen voor paspoort/id controle (zelfs de overheid heeft dit recht niet !!) en eindelijk is de opzegtermijn afgelopen.... neen ik kan mijn restantje jaarbijdrage niet terugboeken. En neen, ICS boekt zelf niet terug kennelijk want het is 5 dagen geleden dat contract afliep. Moet niet gekker worden. Ben benieuwd wat de toezichthouder op de bankwereld hiervan zal vinden....

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    blokkeert kaart zonder melding te maken blokeert betaling zonder terug te boeken emails worden pas na 2 weken beantwoord en hetgeen hierboven in review is gesignaleerd.

    Door Helen op 29 februari 2020 Reageer
  • Zeer matige service, bij verlies heeft de ANB tot twee keer aan toe de kaart niet verstuurd. Daarnaast werd bij verlies van mijn kaart ook meteen mijn toegang tot mijn creditcard via de app geblokkeerd waardoor ik niet kon inzien hoeveel er nog openstond.

    Door Iris op 31 januari 2020 Reageer
  • Via Facebook kreeg ik een aanbod voor een product dat ik in de VS bestelde. Na terugkomst van een zakenreis uit ’t buitenland bleek dat het pakket na lange tijd nog steeds niet gearriveerd was. Na enig speurwerk op internet bleek het om een bedrijf te gaan dat zich met oplichting bezighield. Dus diende ik een betwistingsformulier in bij ICS, de kaartuitgevende instantie van VISA. Deze blijft echter halstarrig weigeren tot terugbetaling over te gaan omdat ik net iets te traag met reageren bleek te zijn geweest; de oude termijn was ten opzichte van vroeger namelijk ingeperkt. Desondanks geen compensatie, nog coulance van ICS waardoor deze oplichting feitelijk faciliteert. Daar gaat een compleet dagloon waar ik hard voor heb moeten zwoegen. Misschien handiger om voor een andere kaart te kiezen; bijv. die van Mastercard. Goedkoper bovendien.

    Sterke punten
    An sich vriendelijk te woord gestaan, men begreep m'n klacht. Maar kwam niet tot een oplossing. Conclusie: men had mijn klacht dus toch niet begrepen.

    Zwakke punten
    Coulance komen in 't woordenboek van ICS niet voor, onwil wel.

    Door Eric op 20 januari 2020 Reageer
  • Card opgezegd in november, eind december gebeld waar het RES bedrag bleef wat op de rekening stond? Nu vandaag 16-1-2020 gebeld met de vraag, waar het geld blijft ? Zijn het spoor bijster en ik word volgende week terug gebeld. ICS, word waarschijnlijk geen 2e x, dat ik een ANWB visa neemt.

    Sterke punten
    Aanmelden ging snel, maar afwikkelen....

    Zwakke punten
    Geld terug storten.

    Door Evert op 16 januari 2020 Reageer
  • Visacard bij de ANWB aangevraagd met bestedingsruimte van 2500 euro. ICS zegt dat ik alleen in aanmerking voor bestedingsruimte van 1600 euro. Ik heb een inkomen hoger dan netto 1150 (voorwaarde) zo ook mijn partner. BKR geen registratie en een hypotheek waar je een middenklasse auto voor koopt. De creditcard die we nu hebben, heeft een bestedingsruimte van 3800 euro. Voorwaarden op de site van ANWB kloppen niet.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Voorwaarden kloppen niet

    Door RAW op 15 januari 2020 Reageer
  • RABO matercard is EXTRA beveiligd!!!! en voor veel buitenlandse transacties vaak niet te gebruiken!

    Sterke punten
    ?

    Zwakke punten
    voor mij onbruikbaar

    Door d.bos op 3 oktober 2019 Reageer
  • Discriminatie - Review over ICS

    Ik mag niet gespreid terug betalen vanwege de leeftijd,heb verschillende keren gevraagd waarom dat niet kan,ik krijg geen antwoord en berichten hebben ze noooooiiiit ontvangen.Ook probeerden ze teveel te innen!

    Sterke punten
    Geen kunnen ontdekken

    Zwakke punten
    Arrogante medewerkers ,onbetrouwbare chef,waarschuwing vanwege overheid zou terecht zijn,zoiets als je vaak ziet:beware of pickpockets

    Door Willy op 8 september 2019 Reageer
  • Geprobeerd Visa world card aan te vragen. Momenteel ben ik ruim 64 jaar, binnen 2 jaar hoop ik AOW te krijgen en ben ik pensioengerechtigd. Enige tijd geleden besloten, op basis eigenvermogen inclusief hypotheekvrije woning en hypothee vrije vakantiewoning te stoppen met werken. Daarom heb ik momenteel geen inkomsten uit loondienst of pensioen. Helaas is in deze situatie geen Visa world card mogelijk Visa vind het helaas veel belangrijker dat er elke maand een paar duizend euro binnenkomt uit loondienst of pensioen dan dat je een eigenvermogen heb op je bankrekening. Dus juist de nieuwe doelgroep van de Visa gebruikers kunnen naar Visa fluiten. Ga je eerder op eigen kosten met pensioen, wil je van je kapitaal gaan reizen, Visa doet daar niet aan mee!!! Je hele leven hard gewerkt, wat geld verdiend en dan gediscrimineerd worden door Visa. BELACHELIJK!!!!!!!!!!!!! M. Molenaar

    Sterke punten
    Geen idee

    Zwakke punten
    Geen Visa ondanks vermogen

    Door M. Molenaar op 1 augustus 2019 Reageer
  • Waardeloos - Review over Veritas Card

    Ik kan nergens met de card betalen. Geen auto huren. Geld wat erop gestort is kan ik nog niet terugkrijgen, tenzij ik opwaardeer. Klantenservice reageert niet.

    Zwakke punten
    10

    Door Astrid op 31 juli 2019 Reageer
  • Viabuy perfect - Review over VIABUY

    Nooit teveel uitgeven. Geld staat direct op je account. Je weet van te voren wat je moet betalen. Perfect.

    Sterke punten
    Snel. Nooit geen schuld. Heerlijk

    Zwakke punten
    Geen

    Door Jos op 30 juli 2019 Reageer (2 reacties)
  • Een maand geleden voor het eerst een aanvraag ingediend voor een creditcard. Ik hoorde helemaal niets, en vond het twee weken later toch wel apart dat ik echt helemaal niets gehoord had. In de spam box gekeken, nergens een e-mail te bekennen. Ik bellen, ze kunnen me niet vinden in het systeem, of ik maar opnieuw de aanvraag wil indienen. Weer twee weken later en ik hoor gewoon helemaal niets. Ik neem wel een andere creditcard want ik heb hem straks wel nodig! Hier heb ik echt niets aan...

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Geen bevestiging en amper geholpen worden door de klantenservice

    Door Elise op 25 juli 2019 Reageer
  • GELD VAST AL WEKEN - Review over VIABUY

    ik wacht al weken dat VIABUY een transactie stopt en het geld teru stort; ik heb al alle documenten terug gestuurd volgens procedure

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    ALLE

    Door Eva Eon op 17 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Waar is mijn geld? - Review over VIABUY

    Op 3 juni geld gestort. Nu 16 juni is mijn kaart nog steeds niet opgewaardeerd!

    Zwakke punten
    Slecht bereikbaar Slechte service

    Door Janette Hiet op 16 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ondanks mijn opzegging van de ViaBuy card sinds november, 2018, krijg ik meerdere malen per week per e-mail een notificatie dat er pogingen gedaan worden om online spullen te kopen met mijn ViaBuy card, vanuit Thailand, via Rusland, India, Groot Brittannië en de USA. Omdat het beschikbare saldo slechts € 0.05 is, lukt dit gelukkig nooit. Hoe is dit mogelijk? Waarom is mijn kaart niet geannuleerd? Hoe werkt de administratie van ViaBuy? Zeer onbetrouwbaar, helaas.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte administratie

    Door Yolande op 3 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • gebruikt de viabuy kaart al drie jaar, was bovendien een fantastische oplossing voor mijn 3 kinderen in indonesie vanwege de extra partnerkaarten. Alles ging goed tot de kaart verlengd moest worden. Klantenservice - ook via hun site - werkt niet meer. email komt niet aan (normaal kwam deze terug met ticketnr), en bellen levert half uur aan de lijn wachten op. En niemand die nog antwoord, dat was alle vorige keren geen probleem. Dus begin heel voorzichtig te twijfelen of het hier allemaal nog wel safe is. Zou de kaart normaal gesproken bij iedereen aanbevelen, maar nu durf ik dat niet meer

    Sterke punten
    partnerkaarten, makkelijk in gebruik, jaarlijks kosten vallen mee, ideaal voor reizen, ook kosten vallen mee

    Zwakke punten
    opletten in buitenland, moet echt het mastercard logo op de atm zijn

    Door Willem vdB op 8 mei 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Fraude - Review over VIABUY

    Er zijn bedragen leeggeplunderd van onze kaart. Gelijk geblokkeerd!! Is men hiervoor verzekerd? Krijg je het geld terug? Iemand ervaring hiermee?? Helaas geen reactie op mijn mails en telefonisch kom je er niet doorheen!!

    Door Neco op 17 april 2019 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Oplichters - Review over VIABUY

    Heb 3 jaar geleden ook een kaart besteld en na het lezen van de reviews deze snel weer geanuleerd. Had beter eerst kunnen lezen en dan bestellen maar ja. Gebruik nu al een paar jaar een kaart van WESTSTEIN. Deze kaart werkt perfect en overal ik ben er zeer tevreden over. Acceptatie van deze kaart is naar mijn mening 99%. De kosten voor deze kaart bedragen 1€ per maand. Dus ik zou zeggen weg met VIABUY DE OPLICHTERS en stap over naar WESTSTEIN.

    Zwakke punten
    Alles

    Door H. Meijer op 6 april 2019 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Beste lezers, De verificatie van mijn Moneytogocard heb ik voltooid nadat ik de kaart per post ontvangen heb. Bij aanvraag heb ik via iDeal saldo op de kaart gezet / gekocht. Bij inloggen zie ik echter geen saldo vermeld staan op het overzicht van mijn creditcard. Dit saldo werd pas bijgeschreven nadat er ene verificatie van mijn legitimatie gedaan was. Daarna kwam ik er achter dat de geldigheid van de kaart geen 12 maanden was maar slechts tot 09/19. Dit is slechts een half jaar!!! Uploaden van saldo via de website van money2gocard (d.m.v. iDeal) vanaf mijn bank ING gaf mij het scherm van de Knab bank. Dit terwijl ik echt mijn bank had gelecteerd om de betaling via iDeal te doen. Dit is een fout op de website! (Keuze voor de Bunq bank bracht mij wel in het juiste scherm om voor de ING te kunnen kiezen en saldo bij te schrijven.) Met saldo op de kaart en de kaart geactiveerd, geprobeerd betalingen te doen via internet. Dit is mij tot 3 maal toe (bij verschillende bedrijven) niet gelukt. Ik heb daarom besloten om mijn geld van de kaart te halen en daarna de kaart te beëindigen. Ik ben naar de geldautomaat van zowel de ING en van de ABN AMRO gegaan. (Dit zijn aanbevolen geldautomaten door Mastercard zelf!) Bij de ING werd de kaart direct geweigerd (U kunt geen geld opnemen!) en bij de ABN AMRO werd doodleuk gemeld dat ik mijn limiet al had bereikt. Ik heb dit onder de aandacht gebracht van Money2gocard en zij wisten mij te melden dat er geen saldo op mijn kaart stond. Ik ben opnieuw naar de geldautomaten gegaan en heb foto's genomen van de melding op de automaat, tevens heb ik schermafdrukken gemaakt van mijn kaart overzicht bij money2gocard waarin de kaart wel degelijk saldo heeft en ook geactiveerd is. De klantenservice van money2gocard kwam nu met de mededeling dat er kosten? zijn die een bank in rekening brengt en dat ik daardoor geen geld kan opnemen met de kaart. De enige mogelijkheid die moeny2gocard mijn nu geboden heeft is mijn geld terug te storten tegen betaling van € 10,00 transactiekosten. Ik moet deze kosten maken omdat de kaart niet gebruikt kan worden in de automaat. De klantenservice is telefonisch alleen bereikbaar tegen € 0,50 per minuut. Ik heb de kaart nog nooit kunnen gebruiken en wilde gebruik maken van mijn recht tot ontbinding van de koop op afstand maar money2gocard is van mening dat het volstrekt normaal is om een ZEER ondeugdelijk product waar de consument van af wil zien alleen tegen kosten van meer dan € 20,00 te beëindigen. (Voor de duidelijkheid: ik heb dus helemaal GEEN gebruik kunnen maken van de kaart!!!) Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n slecht product gehad. Zeer zonde van je geld om hier een kaart aan te vragen. Ik adviseer een ieder dan ook om bij zijn / haar bank een creditkaart te nemen.

    Sterke punten
    Ik heb ze niet kunnen vinden, wel heel veel negatieve. Zie hierboven

    Zwakke punten
    Volstrekt ondeugdelijk product, helemaal niet kunnen gebruiken. Reactie van de klantenservice is een standaard verhaaltje zonder op aantoonbare onjuistheid van hun beweringen in te gaan.

    Door L. Prevenier op 28 maart 2019 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Platinum service is in Nederland hellemaal uitgekleed qua service. Ze hebben tegenwoordig mensen daar werken die helemaal geen idee hebben hoe om te gaan met members met deze kaart. Travel afdeling is van het ene op het andere moment gesloten, je belt nu met Engeland en dat is een groot drama.Als je bij de ledenservice vraagt naar een leidinggevende is die altijd inbespreking en op het moment dat je verteld de kaart te downgraden naar de groene kaart krijg je als enig antwoord, oke maak ik in orde voor u. Dus de jaarlijkse bijdrage van € 700 absoluut niet waard. Visa platinum een stuk goedkoper en nooit problemen met ze gehad.

    Sterke punten
    Geen limiet Priority pass gratis bij kaart Gratis extra kaarten voor gezinsleden

    Zwakke punten
    Slechte ledenservice met nog slechtere service Veel te hoge fee voor de geleverde service Extra’s betaal je uiteindelijk zelf Travelservice alleen maar in engels Hoogste fee van alle creditcards als je in buitenlandse valuta betaald 2,5 %

    Door R de Bruin op 18 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Na een hack op de Rabobank is er veel geld van mijn kaart gestolen. Ik heb dit aangekaart bij de maatschappij en het werd in behandeling genomen. Nu heb ik deze pas alleen als ik bijv met vakantie ga, vaak heb je dan een creditcard nodig. Ik ben dus geen rijke snuiter die wel even honderden euro’s kan missen. Zoals mijn eerdere uitleg, ik kijk daardoor niet elke dag op de gegevens van mijn kaart en er werd een boel geld van mijn prive rekening gehaald. De maatschappij maakt fout op fout, moet ze 5x bellen om mijn geld terug te krijgen. Denk je via de Rabobank safe te zitten. Boet dus, je kan zo 2 weken moeten wachten op je geld en heb je financiële problemen!

    Sterke punten
    Mijn credit prive werd aangepast

    Zwakke punten
    Slechte service, door meerdere fouten zit ik in de problemen en kan men zogenaamd ivm protocollen niet zomaar mijn geld terug vragen.

    Door N van Dijk op 8 februari 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voordat we over stapten op SimpledCard gebruikten we contant geld en verschillende corporate credit cards. Daardoor was het een heel gedoe om al die uitgaven en bonnetjes te achterhalen en te matchen. Er werken bij ons wel meer dan 5000 mensen en al die zorgteams doen dagelijks uitgaven. Periodiek wordt er op de betaalpassen van de zorgteams budget gezet. Als er een tekort dreigt kan ik direct geld overmaken op de betaalpassen van Simpledcard. De bonnetjes krijg ik digitaal via de app verstuurd en dan is het een kwestie van goed of afkeuren. Heel makkelijk. Via het systeem van Simpledcard kan ik collega’s attenderen op hun late declaraties of zelfs ingrijpen als ik denk dat er iets niet klopt.

    Sterke punten
    - Ik hoef niets meer handmatig in te voeren - Geen gedoe met declaratieformulieren en kassen die niet kloppen - We waren binnen no time over

    Zwakke punten
    - Oudere collega’s hadden in eerste instantie moeite met de app.

    Door Sjoerd op 11 december 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Geen klachten - Review over VIABUY

    Ik wist dat je 90 euro moet betalen , bij de bank kost mij dit meer. Hier kan ik ook anoniem betalen en geen gezeik achteraf. Je kan enkel betalen wat er op staat. Wij gebruiken deze enkel voor restaurantbezoeken op vakantie. Betalen , opwaarderen gaat super gemakkelijk.Je kan best wel je level verhogen, wat geen euro kost. Je kan er dan zoveel geld opzetten war je wilt.En niemand van uw bank weet wat je doet en waar. De overheid geraakt steeds aan uw creditkaart gegevens. Deze is vrij anoniem. Nee wij vinden deze kaart zeer goed, als je ze gebruikt waarvoor ze dient. Het is eigenlijk geen creditkaart maar een kaart waar je zelf geld opzet en kan gebruiken. Creditkaarten van de bankbank zijn dure leningen.

    Sterke punten
    Vlot , je kan enkel opnemen wat je zelf hebt opgezet. Anonimiteit!

    Zwakke punten
    Pincode niet kunnen wijzigen.

    Door Marc op 9 december 2018 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.