SimpledCard Review: Na opzegging je geld retour van je rekening geeft veel problemen

  • 1. Relatief duur voor kleinere bedrijven
    2. Fouten met betalen van facturen aan Simpled Card die op tijd werden betaald maar waar steeds herinneringen op kwamen ondanks e-mails en telefoontjes die hierover aan Simpled Card werden gestuurd.
    3. Opzeggen gaat behoorlijk lastig, als dat schriftelijk wordt gedaan dan wordt gevraagd of je het ook nog even een maand voor afloop alsnog kunt doen want anders gaat het misschien bij Simpled Card intern niet goed :-(.
    4. Duurt lang voordat je ziet wat voor bedrag in euro's is betaald aan de leverancier terwijl bij onze nieuwe debet card dit gelijk is terug te zien en het ook gelijk op onze bankrekening is terug te vinden.
    5. Het bedrag dat nog op de Simpled Card rekening staat kan niet retour gestort worden maar moet je zelf aavullen tot een rond bedrag en dit dan bij een pinautomaat gaan opnemen! En als ik dat dan probeer dan lukt dat niet en moet ik het maar bij een ander apparaat gaan proberen krijg ik dan als antwoord.

    Sterke punten
    Voor ons bedrijf heeft Simpled Card geen sterke punten.

    Zwakke punten
    Stoppen met Simpled Card is behoorlijk omslachtig.
    Het bedrag, dat nog op onze rekening staat, kan volgens Simpled Card niet gewoon retour gestort worden, iets over veiligheid?
    Nu moet het bedrag tot een rond bedrag eerst naar SimpledCard gestort worden en dan moet het bij een pinautomaat worden opgenomen en ook dat lukt dus niet en moet ik maar bij een ander apparaat dit gaan proberen. Ik vind dit behoorlijk klant onvriendelijke en slechte service.

    Door Erna op 5 januari 2018

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek SimpledCard Reviews over SimpledCard

reacties

  • Beste Erna,

    Het spijt ons dat SimpledCard slecht bevallen is. Ondanks je negatieve ervaring stellen we je reactie op prijs.

    Eerder dit jaar maakte SimpledCard de overstap naar een geautomatiseerd facturatieproces. Een grote wens van onze klanten ging in vervulling, maar dit zorgde tegelijkertijd voor geautomatiseerde, en soms onterecht, berichten richting sommige klanten. Dat werd direct opgepakt en is inmiddels opgelost.

    Elke klant heeft een opzegtermijn van minimaal 1 maand. Gedurende deze laatste maand kan de klant gebruik maken van SimpledCard. Voor het einde van deze laatste maand dient het restant aan saldo binnen het systeem echter naar het hoofdsaldo geboekt te worden, waarna SimpledCard met toestemming van de klant het saldo kan terugboeken naar de bank. Op deze manier kunnen we de veiligheid en zorgvuldigheid van transacties waarborgen. Andere valuta wordt door SimpledCard overigens direct omgerekend naar euros.

    Bij een restant van minder dan 500,- op de rekening adviseren wij om dit bedrag op te nemen bij een bank. Het aanvullen van het bedrag tot een rond bedrag dient enkel om het pinnen gemakkelijker te maken. Is het bedrag meer dan 500,- euro dan dient het volledige restant aan saldo eerst naar het hoofdsaldo geboekt te worden.

    Aan het eind van elke maand doen wij nog een laatste controle en boeken vervolgens het bedrag terug naar de klant. De reden dat het langer duurt is omdat wij gebonden zijn aan wet en regelgeving tegen terrorisme en witwassen om zodoende illegale betalingen te signaleren.

    Door SimpledCard op 4 mei 2018

Bezoek SimpledCard Reviews over SimpledCard

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over SimpledCard
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden