Reviews van deze auteur

Geld gestort, geld spoorloos en niet op mijn accoount

Review over VIABUY

Heb geld gestort op de kaart, geld is nergens te vinden. Probeer het terug te boeken, diverse mails gestuurd, maar geen reactie. Gebeld met Duitsland, Engeland en zelfs naar het hoofdkantoor van Mastercard in Amerika. Deze laatste gaat een onderzoek doen naar het bedrijf (zijnde PPRO). Duitse bank heeft me terug gebeld en vertelde mij dat het geld al 5 dagen geleden is overgemaakt naar VIABUY. VIABUY is een onbetrouwbaar bedrijf wat via PPRO werkt. Als je PPRO belt, verteld die trut van de receptie dat je maar moet mailen en, terwijl je nog aan het praten bent, gooit ze gewoon de telefoon erop. Ik vermoed dus dat ik niet de eerste en zeker niet de laatste persoon met klachten ben, aan de manier hoe ze de telefoon beantwoordde.

Hieronder enkele telefoonnummers voor jullie:
PPRO (moederbedrijf VIABUY): +44 20 300 29170
MasterCard (hoofdkantoor): +1 636 722 7111

Indien jullie niet tevreden zijn, bel dan naar MasterCard en dien een klacht in. Let op, het is wel in het Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees of Duits.
Hoe meer klachten MasterCard over dit bedrijf krijgt, hoe groter het onderzoek.
Heb een mail ontvangen van MasterCard dat er aangifte wordt gedaan aan het Internationale Internetpolitie.

Ik wacht het nog even af.

Sterke punten
GEEN !!

Zwakke punten
ALLES !!

reacties:

Review: Geld gestort, geld spoorloos en niet op mijn accoount

Beste John,

Sorry voor de late reactie, maar ik moet uiteindelijk wel toegeven (na diverse dreigementen van mijne zijds) dat de kaart zeer goed werkt. Als ik nu iets stort, staat dat er binnen 3 tot 4 werkdagen op.

Het probleem is of zijn eigenlijk 2 punten:

1) de 90€ die gelijk wordt afgeschreven zonder enige waarschuwing
2) stort niet direct teveel geld op de kaart, aangezien er een limiet is. Wil je een groot bedrag storten, moet je je account aanpassen.

Ik heb ondertussen diverse betalingen gedaan, zowel online als in winkels en heb tevens 1x geld uit de automaat gehaald om te testen. Helaas kostte me dat wel 5€, maar ik moest het gewoon even testen en ja, het werkt allemaal naar behoren.

Nogmaals, ik heb heel wat dreigementen jegens VIABUY gestuurd en zoals je in mijn eerdere recensie kan lezen heb ik alle instanties over de wereld gebeld en ineens was het binnen 2 werkdagen perfect in orde.

Review: Geld gestort, geld spoorloos en niet op mijn accoount

Beste @Peggy,
Zoals ik in mijn eerste recensie schreef had ik extreme stappen ondernomen en ook hoge mensen ingeschakeld.
Toen ViaBuy dit doorkreeg of in iedergeval hiervan op de hoogte was, werkte mijn kaart ineens perfect en ondervond ik geen enkel probleem.

Nu heb ik pas geleden weer iets gestort en heb ik het niet op mijn kaart ontvangen. Gelukkig was het een zeer laag bedrag (ik wilde iets uittesten).

Het zijn inderdaad zware oplichters en ik ben van plan om het via de pers aan te pakken, aangezien ik al aardig wat klachten blijf lezen.

Mijn advies is dat je het absoluut NIET betaald en het eventueel laat voorkomen.
Je zal de zaak dan tegen hen winnen.

Mocht je nog (of eender wie) vragen hebben, aarzel dan zeker niet om mij te mailen via [email protected].

Sterkte ermee.